'SELAMAT DATANG' ke Blog Rasmi Kejohanan Bola Sepak Majlis Sukan Sekolah Perak (MSSPk) 2019 | Manjung, Perak

Kertas Konsep

JAWATANKUASA INDUK KEJOHANAN BOLA SEPAK
MAJLIS SUKAN SEKOLAH PERAK 2019

          Penasihat     I          :   Dr. Mohd Suhaimi bin Mohamed Ali
                                          ( Pengarah Pendidikan Negeri Perak )

          Penasihat     II         :   Tn. Hj. Mohd Rosli bin Ahmad
                                                    ( Timbalan Pengarah Pendidikan Negeri Perak )                   

            Pengerusi                 :   Tn. Hj. Mat Jaafar bin Mat Zain
                                                    ( Ketua Sektor Pembangunan Kemanusiaan )

            Setiausaha               :   En. Ahmad Haridan bin Hj. Mohamed
                                                    ( Penolong Pengarah Sukan- Ketua Unit Sukan )

            Pen. Setiausaha     :   En. Zul Rozaini bin Seturi
                                                    ( Penyelia Sukan - Unit Sukan JPN Perak )

            Bendahari                 :   En. Zaharullaily b. Hj. Ismail
                                                    ( Pen Pengarah Sukan- Unit Sukan JPN Perak ) 

                Ahli J/Kuasa                        :   En. Mohamad Akhir bin Abdul Latif
                                                    
(Pegawai Pendidikan Daerah Manjung)
                                         En.  Mohd Fauzi bin Mahson
                                                   (Pegawai Pendidikan Daerah Batang Padang)
                                         En. Saipol Bahrin bin Sulaiman
                                         (Pegawai Pendidikan Daerah Mualim)              
Tn. Hj. Hasni bin Hasshim
(Pegawai Pendidikan Daerah Kinta Utara)
                                                   Dr. Moir Hamdan bin Hj. Ghazali
                                                   (Pegawai Pendidikan Daerah Kinta Selatan)
                                                Pn. Hjh. Sepiah bt Hj. Omar
   (Pegawai Pendidikan Daerah Kerian)   
                                                En. Safuan bin Raba`i
                                             (Pegawai Pendidikan Daerah Kuala Kangsar)
                                                Tn. Hj. Mohamad Shafie bin Abd Karim
                                                   (Pegawai Pendidikan Daerah Hilir Perak)
                                                                    Tn. Hj. Sulaiman bin Hj. Samsudin
                                                   (Pegawai Pendidikan Daerah Bagan Datuk)
                                            
                                                   (Pegawai Pendidikan Daerah Larut Matang & Selama)
                                                                   En. Mohamad Hazawawi bin Yusof
                                                   (Pegawai Pendidikan Daerah Hulu Perak)
                                         Tn. Hj. Saidin bin Osman
                                         (Pegawai Pendidikan Daerah Perak Tengan)
           
            
JAWATANKUASA PENGELOLA
KEJOHANAN BOLA SEPAK
MAJLIS SUKAN SEKOLAH PERAK 2019

Pengerusi
:
EN.  MOHAMAD AKHIR BIN ABDUL LATIF


Pegawai Pendidikan Daerah Manjung



Timbalan Pengerusi
:
EN. MUDZAFFAR SHAH BIN MOHAMED RAJAMAL


Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Manjung



Naib Pengerusi 1
:
EN. ZUBAIRI BIN HARES


Penolong PPD (Hal Ehwal Murid) Daerah Manjung



Setiausaha
:
EN. ABD AZIZ BIN MOHAMAD SARIP


Penyelia Kanan Sukan, PPD Daerah Manjung



Penolong Setiausaha
:
EN. MUHAMAD SABRIZAL BUN SABRI


Penyelia Sukan, PPD Daerah Manjung



Bendahari
:
PUAN HASHIMAH BT HARUN


Pembantu Akauntan PPD Manjung

Penasihat Teknik

:

EN. AHMAD FAUZI BIN AZIB


PTPS Bola Sepak MSSPk






EN. SUFIAN BIN AHMAD


PTPS Bola Sepak MSS Daerah Manjung






EN. MOHD NOR ISMAIL BIN AZMI


Penolong PTPS Bola Sepak MSS Daerah Manjung




Juri Rayuan

:

1.

PENGERUSI JK PENGELOLA @ WAKILNYA


2.
SETIAUSAHA MSSPk  @ WAKILNYA


3.
PTPS BOLA SEPAK MSS PERAK


4.
SETIAUSAHA JK PENGELOLA PERTANDINGAN


5.
TIGA (3) ORANG PENGURUS PASUKAN MSS DAERAH 



YANG MENGAMBIL BAHAGIAN TETAPI TIDAK 



TERLIBAT DENGAN BANTAHAN TERSEBUT







Ahli Lembaga Tatatertib




:




1.




PENGARAH PENDIDIKAN NEGERI



@ WAKIL SEBAGAI PENGERUSI 


2.
PENGERUSI JAWATANKUASA TEKNIK MSS NEGERI



@ WAKILNYA.


3.
PENGERUSI JAWATANKUASA PENGELOLA @ WAKIL


4.
SETIAUSAHA AGUNG MSSPk @ WAKILNYA


5.
PTPS BOLA SEPAK MSS PERAK

INFO MEDIA SEPANJANG KEJOHANAN

Logo Kejohanan

Banner Kejohanan

Blog Rasmi Kejohanan
http://bolasepakmssperak.blogspot.com/




SENARAI PENGERUSI JAWATANKUASA PENGELOLA KEJOHANAN BOLA SEPAK
MAJLIS SUKAN SEKOLAH PERAK, 2019

BIL
JAWATANKUASA
PENGERUSI
1
URUSETIA
PPD MANJUNG
2
PERTANDINGAN, STATISTIK & KEPUTUSAN
PTPS Negeri Dan PTPS Daerah
3
PERSIAPAN PADANG
PTPS & AJK TEKNIKAL BOLA SEPAK DAERAH
4
KEBERSIHAN PADANG & PEMBANTU PADANG
PENGETUA / GURU BESAR
SMK. SM / SMK KDSK /  SMK SS / SMK AB / SK SS /
SK SM.
5
PERSIAPAN TEMPAT / MAJLIS  PENUTUPAN / DOA & JAMUAN PENUTUP
PENGETUA
SMK. KG. DATO` SERI KAMARUDDIN, SERI MJG.
6
SIJIL, HADIAH & MAJLIS PENYAMPAI HADIAH
PENGETUA
SMK. AHMAD BOESTAMAM, SITIAWAN
7
PENGINAPAN

PENGETUA
SMK AHMAD BOESTAMAM / SMK. BT. SEPULUH LEKIR &
SABK MAAHAD ISLAHIAH ADDINIAH, LEKIR

8
MINUMAN PEGAWAI / PENGADIL / PEMBANTU PADANG

AJK TEKNIKAL

9
PERTOLONGAN CEMAS & KESELAMATAN
PENGETUA
SMK. SERI SAMUDERA / SMK. SERI MANJUNG / SMK. KDSK / SMK. AHMAD BOESTAMAM.
10
PUBLISITI, SERANTA & DOKUMENTASI
GURU BESAR
SK SERI MANJUNG, SERI MANJUNG
11
TEKS UCAPAN PENUTUPAN & BUKU CENDERAMATA
GURU BESAR
SK. SITIAWAN, SITIAWAN
12
JURUACARA MAJLIS PENUTUPAN
SMK. PANGKALAN TLDM / SK. SG. RAMAI
13
PENGEDARAN MAKANAN

PENGETUA
SMK AHMAD BOESTAMAM / SMK. BT. SEPULUH LEKIR &
SABK MAAHAD ISLAHIAH ADDINIAH, LEKIR



MAKLUMAT KEJOHANAN

1.
NAMA KEJOHANAN

Kejohanan Bola Sepak Majlis Sukan Sekolah Perak, 2019


2.
PENGELOLAAN

Majlis Sukan Sekolah Daerah Manjung


3.
TARIKH KEJOHANAN

12 - 14 Julai, 2019


4.
TEMPAT PERTANDINGAN



BIL
BAWAH 12 TAHUN
BAWAH 15 TAHUN
BAWAH 18 TAHUN

1.
SK. SERI SAMUDERA,
SERI  MANJUNG
SMK SERI MANJUNG,
SERI  MJG
PADANG IKM
SERI MANJUNG

2.
SK. SERI  MANJUNG
SMK. SERI SAMUDERA, SERI MANJUNG
SMK. KG. DATO` SERI KAMARUDDIN, SERI  MJG

3.
SK. KG. DATO` SERI
KAMARUDDIN
(SIMPANAN)
PADANG UNIKL
SMK. AHMAD BOESTAMAM (SIMPANAN)
SMK. AMBROSE  (SIMPANAN)


5.
KONTINJEN DAERAH



KATEGORI
BIL. PEMAIN
BIL. DAERAH
JUMLAH ATLET

BAWAH 12
12     (3 kereta)
11
132

BAWAH 15
16     (4 kereta)
11
176

BAWAH 18
16     (4 kereta)
11
176


484 Orang


BIL
TUGAS
BIL. PEGAWAI
BIL. DAERAH
JUMLAH

1.
PTPS Negeri
1
-
1

2.
Pengerusi Teknik
1
11
11

3.
Pengurus Pasukan
3
11
33

4.
Jurulatih
3
11
33

5.
Pen. Jurulatih SR
1(1 kate)
 11
11

6.
Pen.  Jurulatih SM
4 (2 kate)
11
44

7.
Pengadil
4
10
40


JUMLAH PEGAWAI
173 Orang


JUMLAH PEGAWAI + PEMAIN
657 Orang


6.
LAPOR DIRI

6.1
Tarikh
:
12  Julai  2019 ( Jumaat )

6.2
Masa
:
3.00 petang

6.3
Tempat
:
Asrama yang ditetapkan





7.
PENGINAPAN

7.1
Semua kontinjen akan menginap di Asrama berikut :


a)
Asrama SMK. Bt. Sepuluh, Lekir



b)
Asrama SMK Ahmad Boestamam, Sitiawan


c)
Asrama SABK Maahad Islahiah Addiniah, Lekir





7.2
Pengurus Pasukan diminta dapat tinggal bersama-sama peserta di dalam dorm asrama supaya disiplin dan kebajikan peserta dapat dipantau.

7.3
Pihak asrama TIDAK menyediakan kemudahan selimut dan tuala.

7.4
Pengurus Pasukan dikehendaki menandatangani borang “ check-in ” ke asrama dan borang ini perlu diserah kembali semasa “ check-out ”   

7.5
Peraturan Asrama serta peraturan keselamatan (SOP) seperti yang dibekalkan mesti dipatuhi oleh semua penghuni asrama semasa kejohanan ini.

7.6
Keselamatan peralatan bilik adalah dibawah tanggungan penghuni bilik. Tuntutan bagi sebarang kerosakan akan dibuat oleh Pengurusan Asrama kepada Pengurus Pasukan berkenaan sebelum kontinjen pulang. Pengelola Kejohanan dan pihak pengurusan asrama tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan atau kerosakan barangan peribadi yang berlaku.

7.7
Pengurus Pasukan hendaklah menandatangani boring “check-in” sebelum masuk menginap dan perlu diserahkan kembali kepada Pengurusan Asrama sebelum “check-out”.

7.8
Melapor diri untuk penginapan ( “ Check-in ” )


7.8.1
Tarikh
:
12 Julai, 2019 ( Jumaat )



Masa
:
3.00 petang



Tempat
:
Dewan Makan  Asrama penginapan







7.9
Masa “ Check-out “


7.9.1
Tarikh
:
13 Julai, 2019 ( Sabtu )



Masa
:
2.00 petang



Tempat
:
Pasukan B12,B15 & B18 yang gagal ke





separuh akhir



7.9.2
Tarikh
:
14 Julai, 2019



Masa
:
1.00 petang



Tempat
:
Pasukan B12, B15 & B18 yang layak ke separuh akhir.








7.10
Pasukan yang tidak layak masuk ke pusingan seterusnya  mohon meninggalkan asrama mengikut tarikh dan masa yang ditetapkan (7.9).

8.
MAKANAN & MINUMAN

8.1
Makanan disediakan untuk semua atlet dan pegawai pasukan yang didaftar seperti jadual :





Tarikh
12/7
13/7
14/7




Sarapan Pagi
0
X
X




Makan Tengahari
0
X
X




Makan Malam
X
X
0





9.
TAKLIMAT PENGURUS PASUKAN/JAWATANKUASA TEKNIKAL/PENGADIL

9.1
Taklimat Pengurus Pasukan


Tarikh
:
14 Julai, 2019 ( Jumaat )


Masa
:
10.30 pg


Tempat
:
Dewan  Bestari  PPD  Manjung






9.2
Penyelaras Teknik setiap daerah diminta hadir ke mesyuarat untuk
membantu membuat penyemakan pendaftaran pasukan.






9.3
Taklimat Jawatankuasa Teknikal / Pengadil


Tarikh
:
14 Julai, 2019 ( Jumaat )


Masa
:
10.30 pg


Tempat
:
Dewan  Bestari  PPD  Manjung





10.
PENGANGKUTAN DALAMAN

Jawatankuasa Pengelola pertandingan tidak menyediakan pengangkutan dalaman. Kontinjen dikehendaki menguruskan pengangkutan peserta dari tempat penginapan ke tempat pertandingan sendiri.




11.
MAJLIS PENUTUP DAN PENYAMPAIAN HADIAH

Majlis penutup dan penyampaian hadiah akan diadakan seperti berikut :

Perasmi
:
En. Mohamad Akhir bin Abdul Latif
Pegawai Pendidikan  Daerah Manjung                                                            

Tarikh
:
14 Julai, 2019 ( Ahad )

Masa
:
3.00 petang (Perlawanan Akhir)

Tempat
:
Padang SMK. Kg. Dato` Seri Kamaruddin, Seri Mjg.




12.
JADUAL PERTANDINGAN

Akan diedarkan semasa mesyuarat Pengurus Pasukan


13.
PERATURAN PERTANDINGAN

Akan diedarkan semasa mesyuarat Pengurus Pasukan




14.
HAL – HAL LAIN

14.1
Atlet dan pegawai dikehendaki membawa peralatan permainan, kebersihan diri peribadi, cadar, tuala, sarung bantal, selimut serta ubatan.

14.2
Semua pasukan akan bertanggungjawab terhadap keselamatan pemain serta peralatan dan barangan masing-masing serta diingatkan bahawa tempat penginapan adalah asrama sekolah.

14.3
Pengurus pasukan dikehendaki membawa sendiri manga (padlock) untuk keselamatan bilik penginapan.

14.4
“AMALKAN HIDUP DALAM PERSEKITARAN YANG BERSIH” oleh itu
 dipohon pengurus pasukan memaklumkan kepada pemain untuk TIDAK
membuang sampah di padang  dan di dalam bilik asrama.

14.5
Setiap pasukan hendaklah membawa peti pertolongan  kecemasan bagi kegunaan daerah masing-masing.

14.6
Sila hubungi Hospital Manjung untuk urusan kecemasan di tempat penginapan.

14.7
Berikut ialah nombor telefon untuk dihubungi :


En. Abd Aziz bin Mohamad Sarip
:
019 - 4725200


En. Muhamad Sabrizal bin Sabri
:
012 -  4878191


En. Ahmad Fauzi bin Azib ( PTPS Negeri )
:
019-5433396/016-5001569


En. Sufian bin Ahmad ( PTPS Daerah )
:
012 - 4638720


En. Mohd Nor Azmi bin Ismail ( Pen. PTPS )
:
011 - 32223667






Jawatankuasa Pengelola Pertandingan Bola Sepak MSSPk 2019 amat menghargai kerjasama serta sokongan semua kontinjen serta semua pihak yang terlibat secara langsung atau tidak langsung sebelum, semasa dan selepas kejohanan demi untuk kelancaran program. KEJAYAAN KEJOHANAN INI ADALAH KEJAYAAN BERSAMA.
15.
PANDUAN PERATURAN TEMPAT PENGINAPAN ASRAMA

Adalah diharapkan semua peserta dan pegawai kejohanan yang tinggal di tempat penginapan dapat mematuhi segala peraturan yang telah ditetapkan oleh Jawatankuasa Pengelola dan pihak pengurusan sekolah.

15.1
Penghuni (pegawai & atlet) mestilah berpakaian kemas, bersih, dan sopan pada setiap masa terutama di Dewan Makan.

15.2
Pakaian pegawai wanita dan atlet perempuan hendaklah menutup aurat dan tidak menjolok mata.

15.3
Penghuni mestilah menjaga kebersihan dan keselamatan harta asrama seperti tilam, katil, bantal, almari, pintu & tingkap, kemudahan elektrik, peralatan yang ada dalam bilik, kemudahan bilik air dan persekitaran.

15.4
Peralatan/perabot yang terdapat dalam bilik yang telah dikhaskan tidak boleh dibawa keluar atau dipindahkan ke bilik lain atau diubah kedudukan dengan apa jua alas an.

15.5
Penghuni bilik yang didaftarkan akan dipertanggungjawabkan untuk membayar harga sebarang peralatan atau kerosakan terhadap peralatan dalam perkara 3.

15.6
Penghuni dikehendaki berjimat dalam penggunaan air dan elektrik. ELAKKAN PEMBAZIRAN. Semua suis hendaklah ditutup apabila penghuni meninggalkan bilik.

15.7
Lampu bilik tidur hendaklah dipadamkan pada jam 11.00 malam dan semua atlet mestilah berada di atas katil bilik masing-masing pada waktu tersebut.

15.8
Penghuni adalah bertanggungjawab terhadap keselamatan semua atlet dan barangan kepunyaan sendiri. Pihak pengurusan sekolah dan Jawatankuasa Pengelola Kejohanan tidak akan bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan barangan tersebut.

15.9
Sampah sarap hendaklah dibuang ke dalam tong sampah yang disediakan.

15.10
DILARANG membuat pendawaian sambungan/elektrik, memasang lilin dan lingkaran ubat nyamuk.

15.11
DILARANG makan dalam bilik asrama/penginapan.

15.12
DILARANG memakai/menyimpan seluar/baju atau ala jeans.

15.13
DILARANG menggunakan radio/Walkman/discman/ atau sebarang alat elektrik audia/video.

15.14
DILARANG menggunakan/membawa sebarang alat muzik.

15.15
DILARANG membawa/membaca/menyebar/menonton bahan berunsur negative/lucah

15.16
DILARANG membawa/menyimpan/menggunakan sebarang peralatan merbahaya yang boleh dijadikan senjata.

15.17
DILARANG memakai/membawa/menyimpan barangan kemas.

15.18
DILARANG membawa/menyimpan/ memakan makanan yang tidak halal/diharamkan dalam apa jua bentuk dan sebarang benda yang menghayalkan/memabukkan.


16.          PENGINAPAN
BAWAH 12 TAHUN

BIL

DAERAH
BILANGAN PEMAIN
PENGURUS
JURULATIH

JUMLAH

ASRAMA
1
KUALA KANGSAR
12
3
15




SMK. AHMAD BOESTAMAM
( 165 ORANG )
2
LMS
12
3
15
3
KINTA UTARA
12
3
15
4
KINTA SELATAN
12
3
15
5
PERAK TENGAH
12
3
15
6
HULU PERAK
12
3
15
7
HILIR PERAK
12
3
15
8
KERIAN
12
3
15
9
BTG. PADANG
12
3
15
10
MANJUNG
12
3
15
11
BAGAN DATUK
12
3
15
                        JUMLAH
132
33
165

BAWAH 15 TAHUN

BIL

DAERAH
BILANGAN PEMAIN
PENGURUS
JURULATIH

JUMLAH

ASRAMA
1
KUALA KANGSAR
16
4
20



SABK MAAHAD
ISLAHIAH ADDINIAH, LEKIR
( 220 ORANG )
2
LMS
16
4
20
3
KINTA UTARA
16
4
20
4
KINTA SELATAN
16
4
20
5
PERAK TENGAH
16
4
20
6
HULU PERAK
16
4
20
7
HILIR PERAK
16
4
20
8
KERIAN
16
4
20
9
BTG. PADANG
16
4
20
10
MANJUNG
16
4
20
11
BAGAN DATUK
16
4
20
                        JUMLAH
176
44
220


BAWAH 18 TAHUN

BIL

DAERAH
BILANGAN PEMAIN
PENGURUS
JURULATIH

JUMLAH

ASRAMA
1
KUALA KANGSAR
16
4
20




SMK. BATU SEPULUH, LEKIR
( 220 ORANG )
2
LMS
16
4
20
3
KINTA UTARA
16
4
20
4
KINTA SELATAN
16
4
20
5
PERAK TENGAH
16
4
20
6
HULU PERAK
16
4
20
7
HILIR PERAK
16
4
20
8
KERIAN
16
4
20
9
BTG. PADANG
16
4
20
10
MANJUNG
16
4
20
11
BAGAN DATUK
16
4
20
                        JUMLAH
472
176
44





VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV


JAWATANKUASA INDUK
KEJOHANAN BOLA SEPAK
MAJLIS SUKAN SEKOLAH PERAK 2017

         Penasihat                 :   Tn. Hj.  Mat Lazim bin Idris
                                          ( Pengarah Pendidikan Negeri Perak)

            Pengerusi                 :   Tn. Hj. Mat Jaafar bin Mat Zain
                                                   ( Ketua Sektor Pembangunan Kemanusiaan )

            Setiausaha               :   En. Kamaruddin bin Ghazali
                                                   ( Penolong Pengarah Sukan- Ketua Unit Sukan )

            Pen. Setiausaha     :   En. Mohamad Azaudin b Yeop Md Rose
                                                   ( Pengelola Cemerlang Sukan- Unit Sukan JPN Perak )

            Bendahari                :   En. Zaharullaily b. Hj. Ismail
                                                   ( Pen Pengarah Sukan- Unit Sukan JPN Perak ) 

                Ahli J/Kuasa            :   En. Suhaimi bin Ramli
                                                   
(Pegawai Pendidikan Daerah Manjung)
                                         En. Osman b. Mohamed Bahari
                                                   (Pegawai Pendidikan Daerah Batang Padang)
                                         Tn. Hj. Hasni bin Hasshim
                                         (Pegawai Pendidikan Daerah Kinta Utara)        

(Pegawai Pendidikan Daerah Kinta Selatan)
                                                  Tn. Hj. Abd Wahid bin Ramli
                                                  (Pegawai Pendidikan Daerah Kerian)
                                                Tn. Hj. Syed Mahizan bin Syed Hashim
(Pegawai Pendidikan Daerah Kuala Kangsar)   
                                                Tn. Hj. Sulaiman bin Haji Samsudin
                                             (Pegawai Pendidikan Daerah Hilir Perak)
                                                Tn. Hj. Aminudin bin Mhd Nor
                                                  (Pegawai Pendidikan Daerah Larut Matang & Selama)
                                                Tn. Hj. Mohamad Zahari bin Mohamad Ramli
                                                  (Pegawai Pendidikan Daerah Hulu Perak)
                                           En. Zaudi bin Haji Lebai Mat
                                                   (Pegawai Pendidikan Daerah Perak Tengah)
                                                    En. Mohd Rosleen bin Hashim
                                         ( Pengetua SMK. Gunung Rapat - SSN )              
                                                



JAWATANKUASA PENGELOLA
KEJOHANAN BOLA SEPAK
MAJLIS SUKAN SEKOLAH PERAK 2017

Pengerusi
:
EN. SUHAIMI BIN RAMLI


Pegawai Pendidikan Daerah Manjung



Timbalan Pengerusi
:



Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Manjung



Naib Pengerusi 1
:
EN. OSMAN BIN AHMAD


Penolong PPD (Hal Ehwal Murid) Daerah Manjung



Setiausaha
:
EN. ABD AZIZ BIN MOHAMAD SARIP


Penyelia Kanan Sukan, PPD Daerah Manjung



Penolong Setiausaha
:
EN. MUHAMAD SABRIZAL BUN SABRI


Penyelia Sukan, PPD Daerah Manjung



Bendahari
:
PUAN HASHIMAH BT HARUN


Pembantu Akauntan PPD Manjung



Penasihat Teknik
:
EN. AHMAD FAUZI BIN AZIB


PTPS Bola Sepak MSSPk





EN. SUFIAN BIN AHMAD


PTPS Bola Sepak MSS Daerah Manjung





EN. MOHD NOR ISMAIL BIN AZMI


Penolong PTPS Bola Sepak MSS Daerah Manjung


Juri Rayuan
:
1.
PENGERUSI JK PENGELOLA @ WAKILNYA


2.
SETIAUSAHA MSSPk  @ WAKILNYA


3.
PTPS BOLA SEPAK MSS PERAK


4.
SETIAUSAHA JK PENGELOLA PERTANDINGAN


5.
TIGA (3) ORANG PENGURUS PASUKAN MSS DAERAH 



YANG MENGAMBIL BAHAGIAN TETAPI TIDAK 



TERLIBAT DENGAN BANTAHAN TERSEBUT



Ahli Lembaga Tatatertib
:
1.
PENGARAH PENDIDIKAN NEGERI



@ WAKIL SEBAGAI PENGERUSI 


2.
PENGERUSI JAWATANKUASA TEKNIK MSS NEGERI



@ WAKILNYA.


3.
PENGERUSI JAWATANKUASA PENGELOLA @ WAKIL


4.
SETIAUSAHA AGUNG MSSPk @ WAKILNYA


5.
PTPS BOLA SEPAK MSS PERAK


SENARAI PENGERUSI JAWATANKUASA PENGELOLA
KEJOHANAN BOLA SEPAK
MAJLIS SUKAN SEKOLAH PERAK, 2017

BIL
JAWATANKUASA
PENGERUSI
1
URUSETIA
PPD MANJUNG
2
PERTANDINGAN, STATISTIK & KEPUTUSAN
SMK. AMBROSE, AYER TAWAR
3
TEKNIKAL  PADANG, KEBERSIHAN PADANG & PEMBANTU PADANG
PENGETUA / GURU BESAR
SMK. SM / SMK KDSK / SMK TP / SK SM / SK KDSK
4
PERSIAPAN TEMPAT & MAJLIS  PENUTUPAN
GURU BESAR
SK. SERI SELAMAT, SITIAWAN
5
SIJIL, HADIAH & MAJLIS PENYAMPAI HADIAH
SMK. AHMAD BOESTAMAM, SITIAWAN
6
PENGINAPAN

PENGETUA
SMK AHMAD BOESTAMAM / SMK. BT. SEPULUH LEKIR &
SABK MAAHAD ISLAHIAH ADDINIAH, LEKIR

7
MINUMAN PEMAIN & PEGAWAI

PENGETUA / GURU BESAR
SMK. KDSK, SMK. SERI MJG, SK. SERI SAMUDERA,
SK. KDSK, SMK. TOK PERDANA

8
PERTOLONGAN CEMAS & KESELAMATAN
PENGETUA
SMK TOK PERDANA, SMK. DINDINGS, SMK. SERI SAMUDERA, SMK. SERI MANJUNG & SMK. KDSK
9
PUBLISITI, SERANTA & DOKUMENTASI
GURU BESAR
SK SERI MANJUNG, SERI MANJUNG
10
TEKS UCAPAN PENUTUPAN
SMK. METHODIST AYER TAWAR, AYER TAWAR
11
JURUACARA MAJLIS PENUTUPAN
SK. SITIAWAN, SITIAWAN


MAKLUMAT KEJOHANAN
1.
NAMA KEJOHANAN

Kejohanan Bola Sepak Majlis Sukan Sekolah Perak, 2017


2.
PENGELOLAAN

Majlis Sukan Sekolah Daerah Manjung


3.
TARIKH KEJOHANAN

12 - 14 Mei, 2017


4.
TEMPAT PERTANDINGAN



BIL
BAWAH 12 TAHUN
BAWAH 15 TAHUN
BAWAH 18 TAHUN

1.
SK. SERI SAMUDERA,
SERI  MANJUNG
SMK SERI MANJUNG,
SERI  MJG
PADANG ASTAKA, SITIAWAN

2.
SK. KG. DATO` SERI KAMARUDDIN, SERI MJG
SMK. KG. DATO` SERI KAMARUDDIN, SERI  MJG
KOLEJ VOKASIONAL, SERI MANJUNG

3.
SK. SERI  MANJUNG.                    ( SIMPANAN )
PADANG KOLEJ PERTANIAN, LEKIR.
PADANG IKM, MANJUNG & SMK. AHMAD BOESTAMAM, SITIAWAN ( SIMPANAN )


5.
KONTINJEN DAERAH



KATEGORI
BIL. PEMAIN
BIL. DAERAH / SSN
JUMLAH ATLET

BAWAH 12
12     (3 kereta)
10
120

BAWAH 15
16     (4 kereta)
11
176

BAWAH 18
16     (4 kereta)
11
176


472 Orang


BIL
TUGAS
BIL. PEGAWAI
BIL. DAERAH
JUMLAH

1.
PTPS Negeri
1
-
1

2.
Pengerusi Teknik
1
11
11

3.
Pengurus Pasukan
3 ( 1/ 2 )
10 / 11
32

4.
Jurulatih
3 ( 1/ 2 )
10 / 11
32

5.
Penolong Jurulatih
5 ( 1/ 2 )
10 / 11
54

6.
Pengadil
4
10
40


JUMLAH PEGAWAI
170 Orang


JUMLAH PEGAWAI + PEMAIN
642 Orang


6.
LAPOR DIRI

6.1
Tarikh
:
12  Mei 2017 ( Jumaat )

6.2
Masa
:
3.00 petang

6.3
Tempat
:
Asrama yang ditetapkan





7.
PENGINAPAN

7.1
Semua kontinjen akan menginap di Asrama berikut :


a)
Asrama SMK. Bt. Sepuluh, Lekir



b)
Asrama SMK Ahmad Boestamam, Sitiawan


c)
Asrama SABK Maahad Islahiah Addiniah, Lekir





7.2
Pengurus Pasukan diminta dapat tinggal bersama-sama peserta di dalam dorm asrama supaya disiplin dan kebajikan peserta dapat dipantau.

7.3
Pihak asrama TIDAK menyediakan kemudahan selimut dan tuala.

7.4
Pengurus Pasukan dikehendaki menandatangani borang “ check-in ” ke asrama dan borang ini perlu diserah kembali semasa “ check-out ”   

7.5
Peraturan Asrama serta peraturan keselamatan (SOP) seperti yang dibekalkan mesti dipatuhi oleh semua penghuni asrama semasa kejohanan ini.

7.6
Keselamatan peralatan bilik adalah dibawah tanggungan penghuni bilik. Tuntutan bagi sebarang kerosakan akan dibuat oleh Pengurusan Asrama kepada Pengurus Pasukan berkenaan sebelum kontinjen pulang. Pengelola Kejohanan dan pihak pengurusan asrama tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan atau kerosakan barangan peribadi yang berlaku.

7.7
Pengurus Pasukan hendaklah menandatangani boring “check-in” sebelum masuk menginap dan perlu diserahkan kembali kepada Pengurusan Asrama sebelum “check-out”.


7.8
Melapor diri untuk penginapan ( “ Check-in ” )


7.8.1
Tarikh
:
12 Mei, 2017 ( Jumaat )



Masa
:
3.00 petang



Tempat
:
Dewan Makan  Asrama penginapan







7.9
Masa “ Check-out “


7.9.1
Tarikh
:
13 Mei, 2017 ( Sabtu )



Masa
:
2.00 petang



Tempat
:
Pasukan B12,B15 & B18 yang gagal Ke





pusingan ke 2 dan separuh akhir


7.9.2
Tarikh
:
14 Mei, 2017



Masa
:
8.00 pagi



Tempat
:
Pasukan B12,B15 & B18 yang gagal ke





pusingan seterusnya( tempat ke-3/4/Akhir )


7.10
Pasukan yang tidak layak masuk ke pusingan seterusnya  mohon meninggalkan asrama mengikut tarikh dan masa yang ditetapkan (7.9). Penempatan asrama untuk pasukan di pusingan kedua atau seterusnya akan  diberitahu dalam mesyuarat undian X,Y.

8.
MAKANAN & MINUMAN

8.1
Makanan disediakan untuk semua atlet dan pegawai pasukan yang didaftar seperti jadual :





Tarikh
12/5
13/5
14/5




Sarapan Pagi
0
X
X




Makan Tengahari
0
X
0




Makan Malam
X
X
0





9.
TAKLIMAT PENGURUS PASUKAN/JAWATANKUASA TEKNIKAL/PENGADIL

9.1
Taklimat Pengurus Pasukan


Tarikh
:
12    Mei, 2017 ( Jumaat )


Masa
:
10.30 pg


Tempat
:
Dewan Bestari PPD Manjung






9.2
Penyelaras Teknik setiap daerah diminta hadir ke mesyuarat untuk
membantu membuat penyemakan pendaftaran pasukan.






9.3
Taklimat Jawatankuasa Teknikal / Pengadil


Tarikh
:
12    Mei, 2017 ( Jumaat )


Masa
:
10.30 pg


Tempat
:
Dewan Bestari PPD Manjung





10.
PENGANGKUTAN DALAMAN

Jawatankuasa Pengelola pertandingan tidak menyediakan pengangkutan dalaman. Kontinjen dikehendaki menguruskan pengangkutan peserta dari tempat penginapan ke tempat pertandingan sendiri.



11.
MAJLIS PENUTUP DAN PENYAMPAIAN HADIAH

Majlis penutup dan penyampaian hadiah akan diadakan seperti berikut :

Perasmi
:
En. Suhaimi bin Ramli
Pegawai Pendidikan  Daerah Manjung                                                            

Tarikh
:
14  Mei, 2017 ( Ahad )

Masa
:
10.00 pg

Tempat
:
Padang Astaka, Sitiawan




12.
JADUAL PERTANDINGAN

Akan diedarkan semasa mesyuarat Pengurus Pasukan


13.
PERATURAN PERTANDINGAN

Akan diedarkan semasa mesyuarat Pengurus Pasukan




14.
HAL – HAL LAIN

14.1
Atlet dan pegawai dikehendaki membawa peralatan permainan, kebersihan diri peribadi, cadar, tuala, sarung bantal, selimut serta ubatan.

14.2
Semua pasukan akan bertanggungjawab terhadap keselamatan pemain serta peralatan dan barangan masing-masing serta diingatkan bahawa tempat penginapan adalah asrama sekolah.

14.3
Pengurus pasukan dikehendaki membawa sendiri manga (padlock) untuk keselamatan bilik penginapan.

14.4
“AMALKAN HIDUP DALAM PERSEKITARAN YANG BERSIH” oleh itu
 dipohon pengurus pasukan memaklumkan kepada pemain untuk TIDAK
membuang sampah di padang  dan di dalam bilik asrama.

14.5
Setiap pasukan hendaklah membawa peti pertolongan  kecemasan bagi kegunaan daerah masing-masing.

14.6
Sila hubungi Hospital Manjung untuk urusan kecemasan di tempat penginapan.

14.7
Berikut ialah nombor telefon untuk dihubungi :


En. Abd Aziz bin Mohamad Sarip
:
019 - 4725200


En. Muhamad Sabrizal bin Sabri
:
012 -  4878191


En. Ahmad Fauzi bin Azib ( PTPS Negeri )
:
019-5433396/016-5001569


En. Sufian bin Ahmad ( PTPS Daerah )
:
012 - 4638720


En. Mohd Nor Azmi bin Ismail ( Pen. PTPS )
:
011 - 32223667






Jawatankuasa Pengelola Pertandingan Bola Sepak MSSPk 2016 amat menghargai kerjasama serta sokongan semua kontinjen serta semua pihak yang terlibat secara langsung atau tidak langsung sebelum, semasa dan selepas kejohanan demi untuk kelancaran program. KEJAYAAN KEJOHANAN INI ADALAH KEJAYAAN BERSAMA.
15.
PANDUAN PERATURAN TEMPAT PENGINAPAN ASRAMA

Adalah diharapkan semua peserta dan pegawai kejohanan yang tinggal di tempat penginapan dapat mematuhi segala peraturan yang telah ditetapkan oleh Jawatankuasa Pengelola dan pihak pengurusan sekolah.

15.1
Penghuni (pegawai & atlet) mestilah berpakaian kemas, bersih, dan sopan pada setiap masa terutama di Dewan Makan.

15.2
Pakaian pegawai wanita dan atlet perempuan hendaklah menutup aurat dan tidak menjolok mata.

15.3
Penghuni mestilah menjaga kebersihan dan keselamatan harta asrama seperti tilam, katil, bantal, almari, pintu & tingkap, kemudahan elektrik, peralatan yang ada dalam bilik, kemudahan bilik air dan persekitaran.

15.4
Peralatan/perabot yang terdapat dalam bilik yang telah dikhaskan tidak boleh dibawa keluar atau dipindahkan ke bilik lain atau diubah kedudukan dengan apa jua alas an.

15.5
Penghuni bilik yang didaftarkan akan dipertanggungjawabkan untuk membayar harga sebarang peralatan atau kerosakan terhadap peralatan dalam perkara 3.

15.6
Penghuni dikehendaki berjimat dalam penggunaan air dan elektrik. ELAKKAN PEMBAZIRAN. Semua suis hendaklah ditutup apabila penghuni meninggalkan bilik.

15.7
Lampu bilik tidur hendaklah dipadamkan pada jam 11.00 malam dan semua atlet mestilah berada di atas katil bilik masing-masing pada waktu tersebut.

15.8
Penghuni adalah bertanggungjawab terhadap keselamatan semua atlet dan barangan kepunyaan sendiri. Pihak pengurusan sekolah dan Jawatankuasa Pengelola Kejohanan tidak akan bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan barangan tersebut.

15.9
Sampah sarap hendaklah dibuang ke dalam tong sampah yang disediakan.

15.10
DILARANG membuat pendawaian sambungan/elektrik, memasang lilin dan lingkaran ubat nyamuk.

15.11
DILARANG makan dalam bilik asrama/penginapan.

15.12
DILARANG memakai/menyimpan seluar/baju atau ala jeans.

15.13
DILARANG menggunakan radio/Walkman/discman/ atau sebarang alat elektrik audia/video.

15.14
DILARANG menggunakan/membawa sebarang alat muzik.

15.15
DILARANG membawa/membaca/menyebar/menonton bahan berunsur negative/lucah

15.16
DILARANG membawa/menyimpan/menggunakan sebarang peralatan merbahaya yang boleh dijadikan senjata.

15.17
DILARANG memakai/membawa/menyimpan barangan kemas.

15.18
DILARANG membawa/menyimpan/ memakan makanan yang tidak halal/diharamkan dalam apa jua bentuk dan sebarang benda yang menghayalkan/memabukkan.


16.           PENGINAPAN


BIL

DAERAH
BILANGAN PEMAIN
PENGURUS
JURULATIH

PTPS

JUMLAH

ASRAMA
1
KUALA KANGSAR
44
11
1
12

SMK. BATU SEPULUH, LEKIR
( 224 ORANG )
2
LMS
44
11
1
12
3
KINTA UTARA
44
11
1
12
4
KINTA SELATAN
44
11
1
12
5
PERAK TENGAH
44
11
1
12
SABK MAAHAD
ISLAHIAH ADDINIAH, LEKIR
( 224 ORANG )
6
HULU PERAK
44
11
1
12
7
HILIR PERAK
44
11
1
12
8
KERIAN
44
11
1
12
9
BTG. PADANG
44
11
1
12
SMK. AHMAD BOESTAMAM
( 153 ORANG )
10
MANJUNG
44
11
1
12
11
SSN
32
8
1
9
                        JUMLAH
472
118
11
601
601 ORANG


KRONOLOGI PERSEDIAAN KEJOHANAN BOLA SEPAK B12,B15 & B18
 MAJLIS SUKAN SEKOLAH PERAK 2017

BIL
TARIKH
MASA
BUTIRAN
TINDAKAN
1
13.4.2017
9.00 pg
Pembentangan Kertas Konsep
PPD Kerian
2
19.4.2017
10.00 pg
Mesyuarat Teknikal bersama PTPS
PPD Manjung
3
2.5.2017
2.30 ptg
Mesy.Jawatankuasa Pengelola Kejohanan Bil.1
PPD Manjung
4
9.5.2017
2.30 ptg
Mesy.Jawatankuasa Pengelola Kejohanan Bil.1I
PPD Manjung
5
11 & 12.5.17

Persiapan Padang Kejohanan)
JK Padang & Teknikal

6
12. 5,. 2017
( JUMAAT )
9.00 pagi
Pemeriksaan Akhir  Persiapan untuk Kejohanan oleh  semua  Jawatankuasa
( Padang,Asrama,Makan,Urusetiad dll)
Semua J/Kuasa

10.30 pagi
Mesyuarat Pengurus dan taklimat pengadil
AJK Pertandingan
2.30 – 6.30 petang
(Asrama )
Pasukan dari semua daerah mula mendaftar masuk asrama yang ditetapkan.
JK Penginapan hendaklah:
i. mengaturkan pergerak pasukan ke dorm/bilik
ii.Buat Inventori apa yang ade dalam dorm/bilik dan tt Pengurus Pasukan.
iii.pastikan lampu berfungsi (2 lampu)
iv.Katil,Tilam & Bantal lengkap.
v.Bilik Air telah dicuci & Kemas.
vi. Bilik Solat berfungsi.
vii.Ada kemudahan kunci setiap bilik.
AJK Penginapan
3.30 – 6.30 petang

Kejohanan B12,B15,B18 (Pusingan Awal)


AJK Pertandingan
AJK Minuman
AJK Keselamatan
AJK Rakaman
6
13.5.2017
( SABTU )

8.00 – 11.30 pagi
Kejohanan B12,B15,B18 (Pusingan Awal)

AJK Pertandingan
AJK Minuman
AJK Keselamatan
AJK Rakaman
7
12.00 tgh
Pengundian Pasukan Layak Pusingan Kedua di Dewan Bestari , PPD Manjung
AJK Pertandingan
8
3.00 – 6.30 ptg
Kejohanan B12,B15,B18 (Pusingan Kedua)
AJK Pertandingan
AJK Minuman
AJK Keselamatan
AJK Rakaman
9
14.5.2017
( AHAD )
8.00 pagi
Kejohanan B12,B15,B18 ( Separuh Akhir )
AJK Pertandingan
AJK Minuman
AJK Keselamatan
AJK Rakaman
10.00 Pagi
Kejohanan B12,B15,B18 (Akhir)
11.00 pagi
Majlis Penutup & Penyampaian Hadiah
Semua AJK Terlibat
11.30 pagi
Majlis Bersurai